piątek, 14 lipca 2017

#czytamcopolskie

Hejka! A więc przychodzę dziś do Was z bardzo fajną akcją, w której postanowiłam ostatnio wziąć udział. Mówię tutaj o akcji #czytamcopolskie, organizowanej na blogu Zamknięta w pozytywce oraz Heavy Books.  Ma ona na celu zachęcenie do czytania polskiej literatury, która często jest przez nas nie doceniana. Odkąd pamiętam, nie za bardzo lubiłam książki polskich autorów, zawsze z o wiele większą chęcią sięgałam po coś od zagranicznych twórców. Raz nawet, będąc w bibliotece, podeszłam do regału, gdzie było dużo polskiej literatury i przeglądałam po kolei wszystkie książki, czytając wyrywkowe zdania, ale i tak mnie coś odpychało. Ale jakiś czas temu postanowiłam, że przeczytam kilka książek właśnie od polskich autorów. I oczywiście jak to u mnie – bardzo szybko o tym zapomniałam. Ale, ale – ostatnio trafiłam na akcję #czytamcopolskie i nareszcie, dzięki niej, udało mi się przeczytać polską książkę i to nawet taką, która mi się podobała.

Za chwileczkę przedstawię Wam recenzję owej książki, którą przeczytałam w ramach akcji. A jest to "Fak Maj Lajf", której autorem jest Marcin Kącki. Szybciutko Wam tylko wrzucę jeszcze kilka przydatnych linków i możemy zaczynać. 
#czytamcopolskie na Facebooku – KLIK! 
Akcja #czytamcopolskie u Heavy Books -  KLIK!
Akcja #czytamcopolskie u Zamknięta - KLIK!
Mój drugi blog, na którym wrzucę Wam tag związany z akcją - KLIK!

No to przechodzimy już do recenzji! 

Książkę "Fak Maj Lajf" odkryłam już jakiś czas temu, przeglądając po prostu książki w księgarni. Do jej zakupu zachęcił mnie chyba tytuł i muszę przyznać, że nie wydaje mi się, aby były to pieniądze wyrzucone w błoto. Nie często się zdarza, aby jakaś polska książka zachęciła mnie tak bardzo do czytania i tak bardzo mnie wciągnęła.








Młody jeszcze nigdy nie napisał prawdy, Papa robi zdjęcia, które mogą skompromitować pół Warszawy, Gambit sprzedałby własną żonę dla słupków oglądalności, a Nora – no cóż, potrafi wykorzystywać swoją urodę i jest zdeterminowana. Tylko Trzeźwy wie, jak funkcjonuje ten świat, i potrafi pociągać za odpowiednie sznurki. W końcu przez lata robił w polityce.

Różnią się od siebie wszystkim, a jednak ich ścieżki się przetną.

Bo to działa na każdego. Władza, pieniądze, sława. Są ludzie gotowi zapłacić za nie każdą cenę.

I zapłacą.


ródło opisu: http://www.znak.com.pl)

 Książka "Fak Maj Lajf" ma w sobie wiele wątków i wiele postaci o różnych pseudonimach, imionach i nazwiskach, które – szczerze mówiąc – na początku mi się myliły, ale kiedy już się wczytałam, było w porządku. Jej bohaterowie są różni – pracownicy tabloidów, polityk, aktor i jeszcze kilka innych osób, które zdają się całkowicie różnić od siebie, ale faktycznie ich losy się przecinają. Jedni grają przeciw sobie, inni łączą swoje siły. Za ich postacią pokazany jest dość brutalny świat, w którym rządzi władza, pieniądze i sława. Niektóre treści czasem aż mnie szokowały, ale wpisywały się przy tym w moje specyficzne poczucie humoru i to co lubię, przez co były czymś, czego brakowało mi troszeczkę w innych książkach. Tak więc wielki plus za to dla tej książki. Myślę, że nie zawiedziecie się czytając tą książkę ;)

19 komentarzy:

  1. Nie znam tej książki, ale bardzo mnie zaciekawiła:)

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna akcja, chyba też wezmę w niej udział! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytała ale wydaje się być interesująca
    obserwujemy?
    https://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Och... Polskie książki to zawsze były na mojej liście, ale pech chciał, że trafiłam na może 2-3 dobre w całości.

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam szczerze, że akcja naprawdę bardzo fajna ^^ O tej książce słyszę pierwszy raz :)
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. nie słyszałam o tej książce
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja często omijam polskie książki :/

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam jej, ale zaciekawiła mnie, muszę to przyznać. Zazwyczaj niestety omijam polskie książki. :/
    healthycamomile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Akcja bardzo fajna, mało mówi się o polskich autorach ;)
    Nowy blog, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  10. nie słyszałam o tej książce, ale może się skuszę :)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Od razu jak spojrzałam na książkę to mnie urzekła :)

    http://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nie słyszałam o tej książe ale wydaje się być fajna !

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałem o tej książce już dosyć sporo, ale nie zamierzam jej czytać :/ :D

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam jeszcze o tej książce ale wydaję się być fajna propozycją, więc możliwe, że się na nią skuszę.
    A sama akcja też bardzo ciekawa i pewnie pożyteczna
    Zza Obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za przybliżenie akcji. :) Ja też zwykle czytam książki zagranicznych autorów. To prawda, że nie doceniamy rodzimych autorów. Parę lat temu sięgnęłam po książkę polskiej autorki Iwony Banach "Szczęśliwy pech" i powiem Ci, że bardzo mi się spodobała! Te genialne teksty, śmiałam się bez końca. Polecam. :)

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Tytuł również mnie zachęcił, ale fabuła już nie za bardzo. Coraz częściej staram się przekonywać do polskich autorów, ale chyba tę książkę sobie odpuszczę :)
    Pozdrawiam!
    Patty z Truskawkowego bloga książkowego

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa akcja i fajny post! Obserwuję :) mam nadzieję że ty też Zapraszam na mój nowy blog :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam tyle książek, po prostu miliony, a nigdy się na nią nie natknęłam.Chętnie przeczytam :)
    Buziaki :* :*
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  19. kSIĄŻKI MNIE NIE INTERESUJĄ, ALE TA WRĘCZ PRZECIWNIE. sAM TYTUŁ JUŻ BRONI LEKTURY, A WYGLĄD DOATKOWO ZCHĘCA. tAK SAMO JAK tWOJA RECENZJA.

    http://screatlieve.blogspot.com/
    http://www.youtube.com/watch?v=mhMPDWD2wRk

    OdpowiedzUsuń

Back to school - LOOKBOOK

Hejka moi kochani! A więc tak, dziś przychodzę do Was z kolejnym postem i tak, jest to znowu lookbook, których co prawda nie miałam w plani...

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia